Flyttebyrå i Oslo

Bestill flytting her

Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 25 files.

Bestill flytting her

Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 25 files.

Et lokalt flyttefirma med et nasjonalt fotavtrykk

Vi tilbyr et bredt spekter av flyttetjenester for å gjøre flyttingen din så smidig og stressfri som mulig.

Vi har et team av erfarne og profesjonelle flyttefolk som vil ta
vare på dine eiendeler og sørge for at det blir fraktet trygt til ditt
nye hjem.

Hvis du flytter alene, kan det være vanskelig.
Det er her våre flyttetjenester kommer inn! Vårt øverste mål er å lindre stresset rundt det å flytte. Med en høy henvisningsfrekvens på 96 prosent fra kunder som anbefaler oss til venner og familie, kan du stole på oss. Vi tilbyr en rekke flyttetjenester som er skreddersydd for hver enkelt kundes spesifikke behov med fokus på service. Vi vet hvordan vi skal ta godt vare på dine eiendeler og vi kan sørge for at de blir forsvarlig pakket, lastet og fraktet til ditt nye hjem. Vi kan også tilby lagringstjenester hvis du trenger det. 

Vi er et profesjonelt flyttefirma med et nasjonalt fotavtrykk. Vi har erfaringen og ressursene for å gjøre flyttingen din til en jevn og stressfri opplevelse. 

For mer informasjon om våre flyttetjenester, vennligst kontakt oss i dag. 

Vi gir deg gjerne et ikke bindende tilbud.

Takk for at du vurderer våre flyttetjenester!

 
Hvilke type flytteoppdrag utfører vi

Hvilke oppdrag utfører vi?

  • Flyttetjenester
  • Søppeltaxi
  • Transporttjenester

Hvem er denne tjenesten for?

Våre tjenester tilbys til privatpersoner og bedrifter i Oslo og omegn.

Bedriftsflytting

Vi i Søppeltaxi og transport hjelper din bedrift med all logistikken rundt flyttingen til din. Vi har lang erfaring og kan tilby komplette løsninger for både små og store bedrifter.

For privatpersoner

Vi tilbyr et bredt spekter av flyttetjenester for privatpersoner. Vi kan hjelpe deg med alt fra pakking til montering av møbler i ditt nye hjem. Vårt mål er å gjøre flyttingen din så smidig og stressfri som mulig.

Hva gjør oss annerledes?
Kombinasjonen av god service, miljøbevissthet og lave priser gjør at vi skiller oss ut fra konkurrentene.

Trenger du flyttehjelp?

For å gjøre valget enklere, bør du stille deg selv følgende spørsmål:
Trenger du hjelp til å flytte tunge ting

Trenger du hjelp til å flytte tunge ting?

Har du mange tunge eller verdifulle gjenstander som må flyttes? I så fall kan det være en god idé å bruke tjenestene til et profesjonelt flyttebyrå. 

De har nødvendig utstyr og ekspertise for å trygt flytte dine eiendeler.

 

Hvor lang tid har du

Hvor lang tid har du?

Hvis du har kort tid, kan det være verdt det å bruke tjenestene til et flyttebyrå. De vil kunne få jobben gjort raskt og effektivt.

Hvor lang tid er det til du flytter? Har du mulighet til å ta fri fra jobben? Har du liten tid til å pakke ned flyttelasset ditt så er det et godt argument å bruke et flyttebyrå. Det tar tid å skaffe pakkemateriell, kvitte deg med ting du ikke trenger, demontere alle møblene og skaffe deg en passende flyttebil. Har du derimot flere uker på deg til å gjøre jobben selv og du kan få hjelp av venner eller familie, så har du sannsynligvis nok tid til å gjøre jobben uten å bruke flyttebyrå.

Hvor langt skal du flytte

Hvor langt skal du flytte?

Avstanden mellom din nye og nåværende bolig er en viktig faktor. Det er lettere å gjøre jobben selv hvis du skal flytte til en ny bolig i samme nabolag eller innenfor rimelig avstand. Da er det ikke like stort behov for en stor flyttebil som kan ta transportere hele flyttelasset. Er avstanden kort kan du klare deg med en mindre varebil, da det ikke er et så stort problem om du må ta flere turer. Skal du derimot flytte til andre siden av byen eller en helt annen by, vil det oftest lønne seg å bruke et flyttebyrå. På slike avstander vil du helst unngå å ta flere turer frem og tilbake, og du er derfor avhengig av en stor flyttebil som får gjort alt arbeidet med en gang.

Hvor stort er flyttelasset

Hvor stort er flyttelasset?

Bor du i en liten leilighet er sjansen stor for at du ikke har et stort flyttelass. Hvis du heller ikke skal flytte så langt, kan du frakte mye i en vanlig bil eller tilhenger. På en annen side kan et profesjonelt flyttebyrå gjøre jobben raskere og mer effektivt dersom du har et stort lass med møbler og andre større objekter. Husk imidlertid at det er mulig å bli kvitt mye av flyttelasset ved å gi bort eller kaste det du ikke trenger.

Kan du trygt flytte alt selv

Kan du trygt flytte alt selv?

Sikkerhet er viktig ved flytting. Ved tunge løft er det ikke uvanlig med skader i rygg eller knær eller at eiendelene dine blir skadet. Hvis du allerede har ryggproblemer eller synes det er vanskelig å utføre tunge løft, er det nok lurt å overlate jobben til fagfolk. Hvis du ikke gjør det riktig, er det også lett å miste og skade møbler eller skrape opp gulvet. Profesjonelle flyttefolk gjør denne jobben raskt og effektivt, uten skader på møbler og interiør.

Trenger du hjelp til å flytte tunge ting

Snakk med oss

Hvis du trenger hjelp med flyttingen, kan teamet vårt hjelpe deg. Vi har mye erfaring med flytting og kan bidra til at alt går på skinner.

Kontakt oss i dag for å komme i gang.

Trenger du hjelp med flyttelasset? Vi fyller våre kjøretøy med ditt flyttelass og leverer til ønsket sted. 

Vi tilbyr profesjonell, effektiv og billig håndtering av ditt flyttelass. Kundens behov er alltid i fokus, slik at vi yter best mulig service. 

Søppeltaxi og Transport AS jobber hovedsakelig i Oslo og omegn, men vi kan kjøre flyttelasset ditt til andre deler av landet. 

Velger du oss som ditt flyttebyrå til å flytte ditt flyttelass velger du en av de billigste, effektive og trygge i Oslo og omegn. Vi kan tilby en rekke tjenester rundt flytteprosessen slik at vi kan hjelpe med hele flytteprosessen, fra nedpakking, transport og bortkjøring av søppel. 

Flytting kan være tidkrevende, tungt og stressende. Uten hjelp fra et profesjonelt flyttebyrå kan flyttingen strekke seg over flere dager og ta mer tid enn det du hadde planlagt. Vi sørger for at din flytteprosess blir så enkel, rask og kostnadseffektiv som mulig. Enten det gjelder flytting fra hus eller leilighet. 

Vi tilbyr også flyttetjenester til bedrifter som skal relokalisere lokalene. Flytting av bedriftsinventar kan være omfattende og tidkrevende. Gjennom å benytte oss vil du spare mest mulig penger på flytteprosessen. 

Beregning av pris

For å kalkulere pris på flyttejobben er det flere faktorer som bestemmer pris på flyttejobben. Vi i Søppeltaxi og Transport beregner pris basert på hvor mange timer vi estimerer å bruke på flyttejobben. Dette betyr at størrelse på bolig spiller en stor rolle ettersom det gir en god indikasjon på hvor stort ditt flyttelass blir og hvor mange turer vi estimerer at vi må ta. Om du har en rekke objekter som er større og krever mer for å flyttes spiller dette også inn på pris. Hvor nedpakket ditt flyttelass er kan bli en tidstyv, men vi er behjelpelig med å bistå med nedpakking, men jo mer nedpakket ditt flyttelass er jo billigere og raskere får vi flyttet det.

Hvor langt det er mellom adressene spiller også en rolle ettersom jo lengre det er, jo lengre tid vil det ta. Dette gjelder også hvor nærme flyttebilen kan stå boligen. Det kan være utfordrende å estimere pris, men vi i har lang erfaring og er rutinert på å sette rett pris for jobben.

Flytting

2 mann + bil inkludert
Kr 1500,- /pr time (Eks mva.)*
  • Befaring, sortering, kjøring
  • Alt er inkludert i pris

Søppeltaxi

2 mann + bil inkludert
Kr 450,- /pr m3*
  • Befaring, sortering, kjøring
  • Alt er inkludert i pris

Planlegging

For at flytteprosessen skal gå så raskt, enkelt og effektivt som mulig er planlegging nøkkelen. Dette betyr at vi alle detaljer du kan gi oss vil gjøre prosessen enklere. Når du tar kontakt med oss i Søppeltaxi og Transport er det fordelaktig å ha svar på spørsmål som: 

Hvor mye er det som skal flyttes og hvilke typer gjenstander? 

Når ønsker du å benytte deg av våre flyttetjenester?  

Har du spesielle gjenstander som for eksempel større møbler, dobbelt kjøleskap, lettknuselige objekter, piano/flygel, safe eller lignende? 

Trenger du hjelp med nedpakking? 

Er det enkelt å komme seg til adressen? Er fremkommeligheten god? 

Trenger du bistand til utvask?  

Henting

Når vi har satt opp en avtale kommer vi til din adresse til avtalt tid og setter i gang med flytteprosessen. Om det er mye løsøre og ting som trenger å bli pakket ned er dette det første vi vil starte med, samt å danne en oversikt over hvor de tyngste objektene er. Etter avtale er opprettet kommer vi til din adresse til avtalt tid og begynner å tømme boligen.

Hvis du ønsker å være med og hjelpe til med flyttingen har du mulighet til det, men det er selvfølgelig ikke noe krav vi setter. Det eneste vi må sette krav til er å få tilgang til hvor tingene som skal flyttes er og hvor de skal. 

Levering

Når flyttelasset skal inn i ny bolig kan vi plassere esker, møbler og objekter der du ønsker. Alternativet er at vi setter alt i 1. Etasje i boligen også kan du plassere tingene dine selv. Sistnevnte alternativ er billigste løsningen ettersom vi sparer tid og du sparer penger.

Utvask

Rengjøring av boligen du flytter ut fra er viktig for å få tilbake depositum eller unngå ekstra kostnader ved overlevering av bolig. Vi har mulighet til å ordne utvask gjennom erfarne renholdere for deg. 

Flyttetips

For å gjøre flytteprosessen så enkel som mulig og effektivisere våre tjenester har vi noen tips slik at prosessen går så enkelt som mulig: 

  • Vær ute i god tid. Å flytte inn i en ny bolig kan være starten på en ny tilværelse og spennende. Det er derfor viktig å starte flytteprosessen så tidlig som mulig slik at prosessen blir så billig, trygg og enkel som mulig. Det å ta kontakt med oss så tidlig som mulig vi være fordelaktig for deg men også for oss. 
  • Opprett en starteske. Når du pakker ned alt du eier, er kan det være vanskelig å holde oversikten. Gjennom å pakke en starteske kan du fylle den med de mest essensielle tingene du trenger de første dagene. Slik slipper du å gjøre dypdykk i esker og poser for å finne det du trenger. Eksempel på hva som kan være lurt å pakke i startesken er for eksempel: fjernkontroller, ladere, kopper, fat og andre ting du trenger i det daglige. 
  • Ha flyttelasset ferdig nedpakket når vi kommer, med andre ord begynn med nedpakking noen dager før vi kommer.  Dette sparer oss tid og flyttejobben blir ikke bare enklere, men også billigere. Løsøre og ting bør være nedpakket i pappesker og poser slik at vi kan fokusere på å fylle flyttebilen. Mindre ting og saker pakkes vanligvis i pappesker mens tøy og tekstiler pakkes i poser. 
  • Markering og organisering. For å pakke ut organisert, gjelder det å pakke ned organisert. Dette vil gjøre at du kommer raskere til rette i din nye bolig. For oss så er dette ikke et krav, men når det kommer til lett knuselige gjenstander som glass, kopper og fat er det viktig at disse eskene blir markert. Dette gjør at vi er ekstra forsiktige med å stable disse eskene.
  • ha en plan for hvor vi kan parkere vår flyttebil. Jo nærmere vi kan parkere jo raskere kan vi fylle flyttebilen. Flytter du til/fra en bolig i sentrum er det ønskelig at du som kunde kan stå ved flyttebilen når vi laster av/i flyttebilen.


Ta kontakt med oss i Søppeltaxi og Transport for å få et tilbud på ditt flyttelass. Vi er klare for nye oppdrag. 

Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 25 files.

Hva er flyttehjelp?

Hvis du tenker å gjøre alt selv vil prosessen å flytte ta lang tid og det ender vanligvis opp med å være ganske slitsomt. Prosessen trenger imidlertid ikke gå over uker og måneder fordi det finnes måter å fremskynde prosessen på. Det hjelper blant annet å legge en god plan på forhånd eller bruke profesjonelle flyttebyrå sine tjenester dersom du skulle ha behov for det. Ønsker du at flyttingen skal skje raskt og effektivt, vil det lønne seg å be om hjelp. Selv om du ikke ønsker å være til sjenanse for de rundt deg, er det ikke noe galt i å be om hjelp ved flytting. Jo mer hjelp du får jo enklere og raskere vil flytteprosessen gå.

Hvis budsjettet ditt tillater det, er det sannsynligvis best å ansette et profesjonelt flyttefirma for å hjelpe med flyttingen. Et flyttebyrå kan hjelpe mye. Flyttebyråene er først og fremst behjelpelige med å flytte alle eiendelene dine fra din nåværende bolig til den nye. Har du mye flyttelass og du ikke har en passende flyttebil, vil dette spare deg for mye tid og krefter. Du kan også få hjelp til selve nedpakkingen. De færreste liker å pakke. Det er både tidkrevende og ganske kjedelig. I tillegg er det lurt å pakke effektivt for å redusere antall flyttekasser, og du bør bruke pakkematerialer av høy kvalitet. Profesjonelle flyttefolk vet hvilket utstyr du trenger og hvordan pakkingen gjøres så effektivt som mulig.

Hva er flyttehjelp

Enten du liker det eller ikke, blir det også mye rydding i forbindelse med flytting. Avhengig av hvor nøye du er med å vaske ut, kan dette være ganske tidkrevende. De fleste flyttebyråer tilbyr i dag å ta flyttevasken for deg slik at du kan fokusere tiden og energi på alt annet du trenger å tenke på. Flyttevasken tas deretter grundig og du kan være sikker på at de eller den som tar over boligen er fornøyd med utvasken.

Det er imidlertid ikke alle som har råd til å hyre et flyttebyrå. De fleste har imidlertid venner eller familie som kan hjelpe hvis det trengs. Derfor er det lurt å ta noen telefoner og høre om noen kan hjelpe til med å pakke, bære eller transportere flyttelasset. Den kjedelige jobben blir fort litt morsommere hvis den gjøres sammen med gode venner eller familie. Som takk kan du spandere middag eller en kveld ute når flyttingen er ferdig.

Uansett hvordan du velger å gjennomføre flytteprosessen, må du lage en plan og organisere alt arbeidet som skal gjøres. Når du skal lage en plan, må du sette opp en flyttedato, sette et budsjett, begynne å lete etter et godt og rimelig flyttebyrå og skrive ned alle de andre tingene du må gjøre. Alt blir mye enklere når du får planen nedskrevet på papir. Så kan du følge denne planen steg for steg. Å ha en god plan vil fremskynde flytteprosessen fordi du alltid vet hva som må gjøres til enhver tid.

Hva koster flyttehjelp?

Mange lurer på hvor mye det koster å bruke et flyttebyrå.

Dessverre er det ikke noe konkret svar på det spørsmålet fordi prisen vil variere i alle tilfeller. Å flytte fra en stor enebolig på 250 kvadratmeter vil koste mer enn en liten leilighet på 50 kvadratmeter. Selv om mange flyttebyråer kan tilby en fast pris etter en befaring, vil prisen vanligvis være timebasert.

Det vil si at den totale tidsbruken avgjør hvor mye flyttehjelpen vil koste til slutt. Det er imidlertid mulig å få et omtrentlig bilde av prisnivået ved å se på timeprisen. Vanlig timepris er mellom 1.000 og 1.500 kroner i timen som inkluderer to flyttefolk og én flyttebil. Mange flyttebyråer tilbyr tre flyttefolk, men timeprisen går vanligvis opp til mellom 1500 og 2000 kroner. Mange flyttefirmaer har volumkalkulatorene sine på nettsidene sine. Ved hjelp av disse får du et estimat på hvor mye ting du har, som kan være med på å danne grunnlaget for prisnivået.

De fleste flyttebyråer tilbyr også gratis befaring for å utarbeide pristilbud. Hvor mye du ender opp med å betale vil altså først og fremst avhenge av tidsbruken, men mange faktorer påvirker tidsbruken, som derfor også påvirker totalprisen på flyttejobben. Mengden bevegelig last er en av disse faktorene. Jo større flyttelass du har, jo mer tid brukes på pakking og bæring. Du kan til og med måtte ta flere turer frem og tilbake med flyttebilen. Pakker du effektivt blir det færre esker enn nødvendig, noe som kan redusere tidsbruken. Hvilken etasje du bor i kan også være en faktor som påvirker tidsbruken, spesielt hvis du bor høyt oppe og ikke har heis i bygget. Avstanden mellom ditt nye og nåværende hjem er en annen faktor som åpenbart vil ha mye å si. Jo lenger vi må kjøre, jo lengre tid tar det. Her må man også tenke på parkeringsmuligheter. Dersom flyttebilen enkelt kan plasseres rett utenfor de to boligene, vil bæringen til og fra flyttebilen gå raskere.

For å finne ut hvor mye det vil koste bør du samle inn pristilbud og gi så mye informasjon som mulig om ditt flytteprosjekt slik at det blir enklere for flyttebyråene å anslå tidsbruk og pris. Det lønner seg alltid å samle inn pristilbud fra flere flyttebyråer. På den måten kan du sammenligne prisene hos de ulike flyttebyråene og velge det beste tilbudet. Hvis ingen av flyttebyråene tilbyr en pris du er fornøyd med, er det flere ting du kan gjøre for å holde kostnadsnivået nede. Det kan for eksempel lønne seg å kvitte seg med alt du ikke trenger. Når du begynner å pakke, forstår du ofte hvor mye du faktisk har. Ofte er det slik at du ikke trenger alt du har. Derfor er det lurt å gå grundig gjennom alt du eier og eventuelt donere det du ikke lenger trenger selv. På denne måten reduserer du mengden som skal flyttes.

Hva er inkludert i prisen?

Hva er inkludert i prisen

Hva som er inkludert i prisen på flyttehjelp avhenger av hvilke tjenester du ønsker. De fleste flyttebyråer er i dag totalleverandører av flyttetjenester, noe som betyr at de tilbyr hjelp til ulike deler av flytteprosessen. Du kan skreddersy tilbudet til kun å inkludere det du trenger av flyttehjelp. Du kan for eksempel få hjelp til utpakking om du ønsker det. Mange velger å inkludere pakking i tilbudet fordi demontering av møbler kan være vanskelig. Flyttere vet også hvordan de skal pakke raskt og effektivt for å spare tid.

Dersom den nye boligen ikke er klar for innflytting umiddelbart, kan du velge å inkludere mellomlagring i tilbudet. Mellomlagring betyr at flyttelasset ditt er lagret i flyttebyråets varehus eller en annen leverandør innen lagring. Her oppbevares dine ting trygt og tørt til den nye boligen er klar til å flyttes inn i. Prisen for mellomlagring avhenger av hvor lenge du trenger å lagre flyttelasset og hvor mye lagerplass du trenger.

Det er ikke lett å vite på forhånd hvor mye plass du trenger, men som regel trenger du omtrent en tredjedel av boligens størrelse. Er boligen din på 60 kvadratmeter, trenger du cirka 20 kvadratmeter lagringsplass.

Mange velger også å inkludere ut/flyttevask når de først benytter flyttehjelp. Du kan også bruke vanlige vaskebyråer til dette. Hvis du har leid inn et flyttebyrå for å gjøre andre deler av jobben, er det ofte mindre rotete å la flyttebyrået ta seg av utvasken umiddelbart. En flyttevask er spesielt omfattende og krever både tid og krefter. Derfor er det fristende for mange å overlate denne jobben til andre. En utvask er mer krevende enn en vanlig vask fordi boligen skal være helt ren før nye beboere overtar den. Så det er ikke nok å bare vaske overflaten. Den skal også vaskes der du vanligvis ikke vasker ved vanlig rengjøring.

Har du et piano som skal flyttes, må du sjekke om flyttebyrået har sine priser på flytting av piano og om dette er inkludert i tilbudet du får. De fleste flyttefirmaer tar ekstra betalt for transport av pianoet fordi piano er oftest tungt, vanskelig å bære og krever svært forsiktig håndtering.

Det er også viktig at du undersøker hva som er inkludert i forsikring. Vanligvis er du kun dekket av ordinær transportforsikring når du bruker flyttebyrå. Dette dekker vanligvis ikke mer enn noen tusen kroner per eske. Likevel kan en eske ha verdier over 2000 kr. Derfor anbefales det alltid å tegne flytteforsikring i tillegg. Noen flyttebyråer tilbyr sin flytteforsikring, mens andre har avtaler med forsikringsselskaper som tilbyr gunstige priser til sine kunder. Du kan også få flytteforsikring fra forsikringsselskapet ditt, helt uavhengig av flyttebyrået

Når du samler inn pristilbud fra ulike flyttebyråer, må du sjekke nøye hva som er inkludert i tilbudet slik at du ikke sammenligner priser på feil grunnlag. Pristilbudet skal kun inneholde de tjenestene du ønsker.

Gode ​​råd om flyttehjelp

Å finne et nytt hjem å bo i er spennende og mest av alt bør du kunne glede deg over flytteprosessen. Likevel kan det ofte være overveldende. For å gjøre flytteprosessen så skånsom som mulig, har vi skrevet noen tips:

Postens flyttehjelp norge

Postens flyttehjelp

Ved flytting er det lett å glemme småting. Fokuset er først og fremst på å frakte flyttelasset, organisere det nye hjemmet og eventuelt finne en ny skole for barna. Du må imidlertid også huske å endre adresse når du flytter. Posten har en tjeneste som heter Postens flyttehjelp. Ved å bruke disse tjenestene får du blant annet gratis postkasseskilt og gratis videresending av post til ditt nye hjem i to måneder. I tillegg vil du bli tilbudt tjenester i området du flytter til, som strøm, internett, telefoni, forsikring og lokalaviser. For å bruke Postens flyttehjelp kan du registrere deg her. Når du flytter må du også huske å melde flytting til Folkeregisteret innen åtte dager. Dette kan du gjøre ved å fylle ut flytteskjema på skatteetatens nettsider.

Kan nav hjelpe med flytting

Kan nav hjelpe med flytting?

Nav kan ikke hjelpe deg med det praktiske rundt flytting, men de kan gi økonomisk bistand dersom du trenger det. Du kan ha rett på flyttegodtgjørelse dersom du er på trygd og du kan også få hjelp til lagringskostnader eller oppholdskostnader hvis du trenger det. Kontakt ditt lokale Nav-kontor for mer informasjon.

Dra nytte av anbudstjenester ved flytting

Dra nytte av anbudstjenester

Det kan være lurt å bruke forskjellige anbudstjenester for å søke etter det beste flyttebyrået for deg. Ved å registrere ditt prosjekt kan du motta tilbud fra flyttebyråer i ditt område. På denne måten får du oversikt over aktuelle aktører som tilbyr sine tjenester der du bor, og du får mulighet til å sammenligne priser. Det er imidlertid viktig at du også sjekker hva som er inkludert i pristilbudene slik at prisene sammenlignes på riktige vilkår. Dette er den beste måten å finne de beste prisene på ditt flyttelass

Dra nytte av anbudstjenester ved flytting

Søk etter et flyttebyrå

Dessverre er det flere useriøse aktører på markedet, derfor er det alltid lurt å gjøre litt research av flyttebyråene du vurderer å bruke. Et raskt søk på Google kan gi deg mye informasjon. Du kan blant annet finne informasjon om hvilke tjenester de tilbyr, hvor lenge de har eksistert og du kan også lese anmeldelser fra tidligere kunder. Disse anmeldelsene er imidlertid ikke alltid de mest pålitelige. Derfor er det lurt å også forhøre seg med venner, familie eller andre personer du stoler på. Du får de beste anbefalingene fra folk du kjenner som har tidligere erfaring med å bruke flyttebyrå.

Merk flyttekassene

Merk flyttekassene

Når du begynner å pakke ned flyttelasset ditt, er det lurt å merke flyttekassene slik at du vet hva de forskjellige kassene inneholder. Da sparer du mye tid ved utpakking i ditt nye hjem. Men husk å være konkret når du skriver på flyttekassene. Det hjelper ikke at det står “kjøkken” på en flyttekasse hvis det er 12 andre esker med samme beskrivelse. Derfor er det lurt å være spesifikk. Skriv for eksempel «bestikk og tallerkener» i stedet. Da vil du spare tid og krefter når du pakker ut.

Planlegg nøye

God planlegging er alfa omega og for en flytteprosess. Start med å lage en oversikt over alt som må gjøres. Skriv det ned på papir så du har noe konkret å forholde deg til. For å lage en god plan må du først bestemme deg for om du vil bruke et flyttebyrå i Oslo eller om du heller vil gjøre det selv, dette vil påvirke prosessen videre. Flytteprosessen er ofte mer omfattende og tidkrevende enn mange tror, ​​så det er lurt å komme i gang tidlig. Start med å pakke ned det du ikke bruker oftest først og kvitt deg med ting du ikke trenger. Noe kan du selge på Finn, noe kan gis bort og noe kan kastes som avfall.

Flyttetjenester vi tilbyr

Vi tilbyr et bredt spekter av flyttetjenester og flyttehjelp for å gjøre flyttingen din så smidig og stressfri som mulig. Vi vet hvor viktig det er at flyttingen din går problemfritt. Derfor tilbyr vi et bredt spekter av flytter relaterte tjenester for å gjøre livet ditt enklere. Vi kan hjelpe deg med alt fra pakking til montering av møbler i ditt nye hjem. Og vi svarer alltid gjerne på spørsmål du måtte ha rundt flytting.

Oppbevaring

Våre lagringstjenester er nyttige for en rekke formål. Hvis du trenger å lagre noen ting mens du flytter, kan vi oppbevare dem trygt for deg. Vi kan også lagre varer for deg hvis du skal renovere hjemmet ditt eller rydde opp i tingene dine. Uansett hva du trenger å lagre, er vi her for å hjelpe. Vi henter, oppbevarer og leverer tilbake tingene dine når du ønsker.

Søppelfjerning

Noen ganger kan det hende du trenger hjelp med å fjerne gamle ting fra hjemmet ditt før du flytter. Enten du skal kvitte deg med gamle møbler eller rydde ut i litt rot, kan vi hjelpe deg med håndteringen av dette. Vi sørger for at alt blir kastet på riktig måte, slik at du ikke trenger å bekymre deg eller bruke tid på å kjøre det til nærmeste gjenvinningsstasjon. Dette er en av tjenestene vi tilbyr utenom flyttejobben.

Lokal flytting oslo

Lokal flytting

Vi er eksperter på lokal flytting. Vi kan alle tips og triks for å flytte dine ting fra A til B, uansett hvor du skal flytte. Vi sørger for at flyttingen din går problemfritt og at alle eiendelene dine kommer trygt til ditt nye hjem.

Langdistanseflytting norge

Langdistanseflytting

Å flytte lengre distanser kan være en vanskelig oppgave, men med vår hjelp trenger det ikke være det. Vi vil være der hvert trinn på veien, fra å pakke sammen hjemmet ditt i bokser og pakke det ut i din nye bolig. Vi vil til og med ta vare på alle detaljene i mellom, slik at du kan fokusere på det som er viktig, å gjøre din nye bolig til et hjem.

Flytting for eldre

Vi forstår at flytting kan være spesielt vanskelig for eldre. Derfor tilbyr vi spesialhjelp for å sørge for at flyttingen din er så stressfri som mulig. Vi tar oss av alle de tunge løftene og hjelper deg gjennom hele prosessen.

Pakking og utpakking

Enten du flytter ned gaten eller til andre siden av landet, er pakking og utpakking alltid en del av prosessen. La oss ta oss av alt for deg slik at du kan fokusere på andre ting. Vi sørger for at alle eiendelene dine pakkes ned korrekt og transporteres trygt frem til ditt nye hjem.

Flytterelaterte tjenester inkluderer:

Hva våre flytterelaterte tjenestene inkluderer:
pakking og flyttingen og tingene plasseres i rett rom

Pakking

Vi kan pakke tingene dine for deg slik at du ikke trenger å løfte en finger. Vi sørger for at alt er forsvarlig pakket og merket slik at ingenting går tapt under flyttingen og tingene plasseres i rett rom.

pakke ut tingene dine for deg når vi har fraktet flyttelasset til ditt nye hjem

Pakke ut

Vi kan også pakke ut tingene dine for deg når vi har fraktet flyttelasset til ditt nye hjem. Vi setter alt på sin rettmessige plass slik at du slipper å bruke energi på å flytte.

Lasting i lastebilen

Lasting

Vi laster tingene dine i lastebilen og deretter losser tingene inn i ditt nye hjem. Vi sørger for at alt er riktig lastet slik at ingenting blir skadet under transport.      

Lossing

Vi vil losse tingene dine fra lastebilen og bringe dem inn i ditt nye hjem. Vi er forsiktige og hensynsfulle når vi bærer dine ting og sørger for at alt er trygt losset slik at ingenting blir skadet.

Demontering av møbler

Vi kan demontere og sette sammen møblene dine så det er lettere å flytte. Vi skal sørge for at alt er riktig demontert og satt sammen igjen, slik at ingenting blir skadet.

Møbelmontering ved flytting

Møbelmontering

Vi kan også montere møblene dine for deg når du kommer til ditt nye hjem. Vi sørger for at alt er riktig montert slik at det er solid og trygt.

Vanlige spørsmål om flyttetjenester

Hvor mye koster det å bruke et flyttebyrå?

Kostnaden for å bruke et flyttebyrå kan variere avhengig av hvilke tjenester du trenger og størrelsen på flyttingen. Vi priser våre jobber basert på antall timer det tar å utføre jobben. Våre priser er en av de beste på markedet med 900,- kroner per time.

Hvilke faktorer spiller inn på pris?

Det er en rekke faktorer som spiller inn på prisen på flyttejobben. Mengde ting som skal flyttes er en ting, men de viktigste faktorene er: hvor mye er nedpakket? Hvor langt er det fra bolig til flyttebil? Hvor langt skal flyttelasset transporteres og hvor mange turer må taes fram og tilbake?

 

 
Kan flyttejobben gå meget fort?

Er det få ting som skal flyttes kan flyttejobben gå meget fort. Får vi parkert så nært inngangsdøren som mulig blir det mye kortere distanse fra varebil til bolig. Dette gjør at lastingen av varebilen blir så effektiv som mulig. Er avstanden flyttelasset skal transporteres kort, blir prisen billigere. Avstanden flyttelasset skal transporteres er en viktig faktor, er boligen 20 minutter unna eller 2 timer?

Hva kan jeg gjøre selv?

Vi setter ingen krav til deltakelse i bæring og pakking av våre kunder, det eneste vi trenger er instruksjoner om hva som skal flyttes og hvor vi skal plassere objekter i den nye boligen. Om du ønsker å hjelpe til med flyttingen er vi meget åpen for det. Det er mange ting du kan gjøre for å spare penger på flyttejobben. Er alle ting pakket ned, markert og så nær inngangsdøren som mulig begrenser du hvor lang tid vi bruker på å få lastet flyttebilen. Du kan også delta i bæringen, dette gjør at det går raskere og vi blir raskere ferdig.

Hvordan vet jeg om et flyttebyrå er pålitelig?

Det er et par ting du kan se etter når du velger et flyttebyrå for å forsikre deg at de er et ordentlig og pålitelig flyttebyrå. Først må du sjekke om selskapet er lisensiert og forsikret. Den enkleste metoden å bruke for å sjekke om flyttebyrået er ordentlig er å se hvilke anmeldelser og erfaringer andre kunder har hatt med selskapet. Dette kan du gjøre med et raskt Google søk. Skriv inn navnet på selskapet og finn bedriftsprofilen de har på google. Der kan du se hvilke opplevelser andre har hatt med selskapet. Om bedriften ikke har noen anmeldelser, forteller dette deg at selskapet enten er helt nytt, eller at de nylig har byttet navn.

Hvor mye koster en flyttebil?

Igjen, kostnaden for en flyttebil kan variere avhengig av størrelsen og avstanden til flyttingen. Flyttebilen er inkludert i prisen når du bestiller flytting, vi har forskjellige varebiler vi bruker alt etter hvor stor jobben er.

Hvor mye koster flyttehjelp?

Prisen på flyttetjenester avhenger av en rekke faktorer, som flyttelassets størrelse og avstand. Du kan få en oversikt over priser fra ulike tilbydere ved å be om tilbud fra ulike byrå. Det kan være store variasjoner i prisene mellom de ulike tilbyderne, men du vil ofte oppleve at de er basert på timepris. Dette er vanligvis rundt 1200 – 1500 kroner for to personer med flyttebil i Norge, samt et tillegg på minst 650 kroner timen, per ekstra person.

Kan NAV hjelpe med flytting?

Nav kan ikke hjelpe deg med det praktiske rundt flytting, men de kan gi deg økonomisk bistand dersom du trenger det. Du kan ha rett på flyttegodtgjørelse dersom du er på trygd, og du kan også få hjelp til lagringskostnader eller oppholdskostnader hvis du trenger det. Kontakt ditt lokale nav-kontor for mer informasjon

Hvor mye koster Flyttebyrå Oslo?

Kostnaden for å leie inn et flyttebyrå i Oslo avhenger av en rekke faktorer, som flyttelassets størrelse og avstand. Du kan få en oversikt over priser fra ulike tilbydere ved å søke på internett eller i gule sider. Ved å se nærmere på timeprisene hos flyttebyråer i Oslo kan man imidlertid danne seg et inntrykk av det omtrentlige prisnivået. Prisene i flyttebransjen varierer veldig. De fleste seriøse aktører i Oslo tar imidlertid en timepris som kan variere mellom 1.000 og 1.500 kroner i timen for to mann og en flyttebil.

Hvor mye koster flytte?

Kostnaden for flytting avhenger av en rekke faktorer, som størrelse på flyttelasset og avstand mellom boligene. Du kan få en oversikt over hvilke priser de ulike tilbydere har ved å søke etter flyttetjenester på Google. Det vanligste er å vise hvilken timepris de har. Vanligvis ligger dette mellom 1200 og 1500 kroner pr. time for 2 flyttefolk og en flyttebil. Her er det mange som lar seg friste og ser seg blind på kun det billigste, nemlig priser ned til 400-600 kr pr time.

Hva koster det å frakte et flyttelass?

Kostnaden for å sende en flyttebil vil avhenge av størrelsen og avstanden til boligene. Det kan likevel være en idé å ta utgangspunkt i at du må betale mellom 750-1500 kroner i timen for to personer og en flyttebil, og så kan du prøve å regne ut hvor mange kubikkmeter du skal flytte og hvor lang tid dette tar.

Kan jeg hjelpe til med flyttingen?

Hvis du har energi og et ønske om å hjelpe til under flytteprosessen har du selvfølgelig mulighet til dette, men det er ikke noe vi setter krav til. Gjennom å bidra med å pakke og bære gjør du flyttejobben billigere ettersom vi blir raskere ferdig. Dette vil bidra til at du sparer penger og vi sparer tid.

Kan jeg kombinere deres søppeltaxi og flyttetjenester?

Når vi utfører flyttejobber for kunder er vi alltid behjelpelig med å kjøre vekk avfall som ikke skal inn i den nye boligen. Dette betyr at våre kunder kan benytte seg av vår søppeltaxi samtidig som vi utfører flyttejobben. Enten kjører vi vekk avfallet før vi begynner å laste flyttebilen med flyttelasset eller så har vi en egen bil som kommer og kjører vekk avfallet. Dette er en av fordelene med å benytte våre tjenester ettersom vi kan kombinere flere tjenester og få alt gjort på noen timer.

Kan dere kjøre mitt flyttelass til andre siden av landet?

Vi kan kjøre flyttelass over hele landet, men dette må passe vår tidsplan. Vi jobber hovedsakelig med kunder i Oslo og omegn, men vi har ofte mulighet til å strekke oss langt. Ta kontakt så raskt som mulig så kan vi sette opp en dato som passer oss og deg. Flyttejobber som krever kjøring over 2-3 timer må vi planlegge god tid i forveien

Trenger du flyttehjelp?

Trenger du flyttehjelp, søppeltaxi eller bistand til din flytting så er det bare å ta kontakt! Vi jobber så effektivt som mulig slik at flytteprosessen blir så enkel som mulig.

Vår flyttetjeneste er tilgjengelig i følgende områder:

Vi jobber med flyttetjenester, søppeltømming og håndtering i Oslo kommune:

  • Alna
  • Frogner
  • Grorud
  • Nordstrand
  • St. Hanshaugen
  • Stovner
  • Grûnerløkka
  • Ullern
  • Vestre Aker
  • Stovner
  • Gamle Oslo
  • Bjerke
  • Bygdøy

Vi har også mulighet til å samle søppel i områder utenfor Oslo som for eksempel:

  • Bærum
  • Mose
  • Lillestrøm
  • Drammen

Vi hjelper deg med å kaste søppel som:

  • Møbler
  • Emballasje
  • Renovasjonsavfall
  • Elektronisk avfall
  • Hageavfall
  • Windows
  • Isolasjon
  • Rivingsavfall
  • Klær og gardiner
  • Hvitevarer
  • Tre (impregnert)
  •  Bildekk og bildeler
  • Skrot og rot
  • Fliser
  • Elektriske artikler
  • Kontormøbler
  • Lyspærer og lysstoffrør
  • Maling og spraybokser
  • Farlig avfall
  • Metall og jern
  • Avfallspapir